Már említettem, hogy gyakran adok elő szakmai konferenciákon. Emellett mostanság egyre gyakrabban fogadok el meghívásokat olyan eseményekre, rendezvényekre, ahol a nagyközönséggel találkozhatok.
Ilyen találkozókat szívesen, akár díjazás nélkül is vállalok, ha az adott ügyet fontosnak tartom.
Az utóbbi évtizedben a podcastok nagy népszerűségre tettek szert az egész világon és egyre inkább nálunk is tért hódítanak. Nekem is van egy önálló podcastom az egyik legelismertebb szakmai fórumon, a Portfolio Checklist podcast műsorban, ami a luxusipar híreivel, tendenciáival és kilátásaival foglalkozik. Örömmel tapasztalom, hogy egyre többen követik ezeket az adásokat.
Nagyon nehéz éven van túl a luxusipar, amely meglepő ahhoz képest, hogy 2024 elején mit vártunk ettől az 1500 milliárd eurós szektortól. Ugyan vannak olyan márkák, amelyek értékesítése kiugróan nőtt, a többség csak stagnálni tudott vagy még azt sem.
Az adás második részében a globális luxusipar első negyedéves teljesítményéről volt szó, a felemás számokról Orbók Ilona luxusipari szakértőt, a BDO Magyarország ügyvezetőjét kérdeztük.
Bizsu lesz-e a gyémánt a szintetikus kövek miatt? Miért és hogyan próbál betörni az amerikai Walmart a luxusszektorba? És hogyan válnak realitássá a luxusjavak piacán az év eleji várakozások? Egyebek mellett ezekről a témákról volt szó a Hype, a Portfolio luxusipari podcastjének új adásában.
Luxuspiac: Mekkora a piac, milyen szektorok vannak benne, kik a szereplők, kik a fogyasztók, hogyan teljesít a piac és mik a kilátások erre az évre?
A műsor első részében arra kerestünk magyarázatot, miért számít főbenjáró bűnnek az, hogy Sylvester Stallone a napokban túladott egy igen ritka Patek Phillippe karórán.
Luxusiparról szóló legújabb podcastünkben ezúttal beszéltünk a MatchesFashion csődjéről, Kínáról, 99,9%-os diszkonttal megvásárolt (egyébként 14 ezer dolláros) Cartier-fülbevalókról, valamint arról is, hogy van-e esélye a Zarának betörni a luxuspiacra, és hogy kiknek a szemét szúrják a szállodai papucsok.
Ha nem megy jól a Gucci, miért vásárol a tulajdonosa milliárd eurós ingatlant Milánóban? Benézte a luxusipar Kínát? Miért haldoklik sok cég a luxusipar online kereskedelemi szegmensében, és milyen piaci rést láttak meg a luxusban a repterek?
A műsorban fő témánk a Fiat-örökös Agnelli család sagája volt, ugyanis a dráma, ami az örökségen megy, nemrég új szakaszba lépett: a Fiat-alapító Giovanni Agnelli unokája, Margherita Agnelli a fiát jelentette fel az olasz hatóságoknál, mert a férfi – a nő szerint – segített adót csalni a saját nagyanyjának, tehát a vádló édesanyjának.
A műsor fő témája a gyémántpiac átalakulása volt, a laboratóriumban előállított szintetikus kövek ugyanis teljesen a feje tetejére állíthatják a szektort. Emellett szó volt még az Amazon megjelenéséről a használt luxuscikkek európai piacán, valamint arról is, hogy miért nem érdemes a drágább óragyártókat temetni.
A podcastben szó esett más témák mellett Francoise Bettencourt Meyers-ről, aki nemrég az első nő lett, akinek a vagyona meghaladta a 100 milliárd dollárt, de beszéltünk az ultragazdagok által látogatott éves programokról, a Farfetch kríziséről, valamint arról is, hogy kerülhet be egy marokkói kertész és családja a Hermés nagytulajdonosai közé.
A Spirit FM gazdasági magazinjában, a Több-kevesebb adásában Rónai Egonnal többek között arról beszéltünk, hogy mennyire értékálló a luxusipar.
A Portfolio Checklist luxusipari különkiadásának harmadik műsora, amiben a karácsony volt a fókuszban.
Állandó luxusipari szakértőnkkel, Orbók Ilonával, a BDO Magyarország ügyvezető igazgatójával beszéltünk Ivana Trump árengedménnyel hirdetett New York-i luxusingatlanáról, a kétéves mélyponton tanyázó Bloomberg Subdial Watch Indexről, és egy pécsi garázsból a NAV által előkerített, a képek alapján nem is annyira limitált szériás Ferrariról.
A Hype a Portfolio Checklist első luxusipari különkiadása, melyben Orbók Ilonával, a szektor szakértőjével dolgozzuk fel az iparág legfőbb aktualitásait.
A Portfolio heti podcastjének vendége volt Orbók Ilona, az RTL-en futó Cápák között című műsor egyik befektetője. Az üzleti életben a BDO Magyarország ügyvezető igazgatójaként ismert szakembert egyebek mellett a hazai üzleti környezetről, az induló vállalatok kihívásairól, valamint arról kérdeztük, hogy miért foglal el kiemelt helyet a tanulmányaiban és az érdeklődésében is a luxustermékek piaca.
A podcast a szélesebb közönségnek, az érdeklődők tágabb körének szól. Ezzel szemben rendszeresen publikálok szakmai portálokon a szűkebb szakmai közönségnek szánt írásokat, elemzéseket, főleg adóügyi témákban. Rendszeres szerzője vagyok az egyik vezető adóügyi szakmai portálnak. Mindig arra törekszem, hogy az egyes adóügyi kérdéseket tágabb kontextusba helyezve értelmezzem, azoknak a gazdasági, társadalmi, esetenként politikai implikációit is megvilágítsam.